Polecenia tydzień 12 tylko czwartek lub piątek

  1. Obowiązują login i hasło dla klasy 8. Przypomnę tylko wsipek8, a hasło sami sobie przypomnijcie lub napiszcie do mnie maila.
  2. Aby oglądać materiały multimedialne MUSICIE korzystać z Mozilli lub InternetExplorera i włączać wtyczkę Flasha. Chrome nie otwiera już Flasha
  3. Notatki wykonujemy albo w zwykłym zeszycie (trudniej rysować), albo w notesie zajęć ucznia przypisanym do grupy fizyka_8_2019-20 (łatwiej, bo Kopiuj/Wklej).
  4. Temat 20 zdalny: Cechy dźwięków proszę go zapisać do zeszytu wraz z datą lekcji wg. planu.
  5. Temat nawiązuje do poprzedniej lekcji i stanowi jej rozwinięcie. Otwórzcie podręcznik —> Cechy dźwięków
    Zakładam, że prowadzicie notes zajęć na Teamsach, więc wstawianie rysunków nie będzie problemem. Zapisujemy pierwszą pomarańczową ramkę z podręcznika,
    a pod nią wyjaśniające rysunki 29.2 a oraz b. Później zerknijcie na rys 29.3. Kilka wersów pod nim znajdziecie napisany pogrubieniem fragment związany
    z barwą dźwięków, składający się z dwóch zdań. Należy go przekleić do notesu zajęć, a pod nim wstawić wspomniany rys. 29.3 demonstrujący barwę dźwięku.
    Po przeczytaniu fragmentu o dźwiękach cichych i głośnych, proszę zapisać całą pomarańczową tabelkę ramkę ZAPAMIĘTAJ. To jeszcze nie koniec, gdyż należy
    poszerzyć wiadomości z głośności dźwięków. Oglądamy tabelkę ukrytą w CZY WIESZ, ŻE zawierającą POZIOMY GŁOŚNOŚCI wyrażone w decybelach dB. Wartości tam podane
    są dość subiektywne gdyż określenia cicha rozmowa lub ruch uliczny mają ewidentnie zawyżone poziomy głośności. Zdecydowanie lepsze znajdziecie pod linkami
    Poziomy hałasu     oraz     Hałas w obu skalach.
    Proszę oba te obrazki wkleić do notesu zajęć i dopisać pod spodem, że Każde zwiększenie poziomu głośności o 10dB oznacza wzrost ciśnienia akustycznego
    (głośności) aż 10 razy. Skala w dB, to poziom głośności i jest rozłożona równomiernie, natomiast skala samej głośności (ciśnienia akustycznego) jest skalą logarytmiczną
    (odstępy między liczbami rosną bardzo gwałtownie - wykładniczo)

    Na zakończenie tej lekcji zapraszam na filmik z Fizyki od Podstaw wyjaśniający całą problematykę —> Głośność i wysokość dźwięku......